Thursday, January 14, 2016

Percutian ke Pulau Langkawi



Bulan Madu di Langkawi

Hello blog ku yang berhabuk.. hehe.. Okay kali ni saje jer aku nak share tentang bulan madu aku dengan husband last December 15,2015. 

Sebenarnya memang aku tak plan langsung nak menjejakkan kaki kat langkawi ni sebap awal2 lagi masa MATTA Fair haritu aku dah beli tiket ke Legoland Johor .. kengkonon decide nak gi tuk honeymoon la.. tup.. tup rezeki da datang, membe husband aku bagi hadiah stay kat Langkawi untuk 2 malam kat langkawi. and apa lagi.. kita postpone la trip ke Legoland.. moh kita ke Langkawi .. ehehe...

So hotel yang aku dapat masa menginap tu actually boleh dikatakan quite expensive.. kalau check kat rate Agoda lebih kurang rate rm 400 lebih satu malam... datang kat sana je bila cakap kt orang langkawi menginap dekat Frangipani Resort And Spa terus dorang cakap hotel cantik and mewah... tp syukur lah dah rezeki dapat kan.. 

Jom aku belanja area dekat frangipani Resort and Spa ni k..




Ini lah dia rupa voucher tuh...




Pintu masuk Frangipani resort.. hehe

\

Ni bilik kitorang... Garden view jw.. tp seriously tell.. bilik dia memang besar and selesa.. boleh muat dekat 4 ke 5 orang dalam 1 bilik sebenarnya...
lupa nak amik gmbar dalam bilik.. hehe...


Gambar Cafe dia








Ada beach massage.. open air punya type.. Ada beran ke? kui2.. 
Rm 50 per hour kalau xsalah


Gambar Kafe Frangipani Resort and Spa


Swimming Pool


Area melepak berhadapan dengan swimming ppol and cafe..
tapi sayangnya aku tak mandi laut or even swimming pool sebap takut lengit, Al-maklum, takut kulit rentung pulak.. awak ada lagi satu majlis bertandang nk kena hadap ahadnya tu.. so boleh tgk and amik gambar jelah..
sob.. sob...



So antara aktiviti yg kitorang buat kat langkawi ni.. rasanya semua dah biasa gi langkawi kan:

1. Cable Car langkawi
2. Underwater Wold Langkawi
3. Shopping dekat Haji Ismail Group
4. Island hoping

JOm aku belanja gambar.. hehe..





Gambar dekat dalam Underwater World...hehe.. Tiket dia agak mahal tau.. Rm 30 plus untuk seorang.. tapi boleh lah untuk sekali masuk je... tu gambar laki aku yg sgt exicted tgk haiwan2 tu semua.. hehe.. 



Dekat SKY Cab, Cable CAr LAngkawi..



Apa lagi shopping lah! huhu..


Anyway aku rasa Langkawi adalah tempat percutian yang sangat sesuai kalau nak bawak family.. Itulah sebapnya bila ramai yang ajak aku gi langkawi sebelum ni,.. aku ignore kan aja.. berdalih.. kui2.. sebap hajat dihati nak bawak family datang bercuti.. Tapi dah terpegi dulu.. 

Tapi takpe.. aku dah plan siap2... hujung tahun ni.. Bulan 12.. aku nak datang Langkawi sekali lagi..

apa lagi.. nak shopping pinggan mangkuk lah.. huhu.. haritu geram je tengok sebap tak dapat nak shopping.. duit habis kt majlis kahwin nak oii! 

Anyway bulan 1 ni aku nak gi Legoland.. and bulan 4 ke Krabi.. nanti aku story morry kt sini lagi k pasal my percutian.. ok boboy! hehe..


Pssst: Ada apa2 nak tanya ke? Sila komen dibawah.. huhu









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

buble wish akmal azam

facebook

fieza lalaa glitters

free glitter text and family website at FamilyLobby.com