Saturday, February 25, 2012

Dim Sum panas! Dim sum panas!!!


                Hey, tengok gambar kat atas ni?? Korang tawu tak apa nama makanan kat atas ni? Ahha.. kepada sesiapa yang tak tawu.. meh sini aku nak bagitahu.. Nama makanan kat atas ni ialah Dim sum.. Macam pau, dim sum ni akan dikukus sehingga panas dan kemudian dimakan beserta sos specialnya. Actually makanan ni sangat popular di kalangan orang cina jepun dan korea. Harga makanan ni bo0leh lah dikatakan agak mahal jugak.. Kalau kat carefour, atau kedai-kedai makan cina muslim boleh dapat dalam 3-4 ketol dim sum ni dalam harga sekitar RM 3. 80 sen. 




                 ahha.. kalo nak tawu lagi, perisa dim sum ni ada macam-macam tau.... kalau yang kuning 2 perisa ayam... ada banyak lagi perisa macam udang, rumpai laut, cendawan, ketam, ikan tenggiri, ayam, hot dog, seafood dan mcm-macam lagi.. Ada jugak yang mix kan benda ni macam ayam plus cendawan and udang. Kepada penggemar makanan cina, korang boleh try yang ni.. mane tawu ngam dengan selera ke kan....

                 Good news!! benda ni dah boleh dapat kat pasar malam taw.. dengan harga yang lebih murah, RM 2 untuk 4 pieces sekarang penggemar dim sum boleh lah makan benda ni dengan sepuas hati! Huhu.. actually aku nak cerita yang sekarang ni aku berniaga benda ni.. Alah, saja tolong-tolong family( part time while semester break)... So kalau sesiapa yang berminat boleh lah datang dekat pasar malam sekitar Ampang.. Antara pasar malam yang ada jual benda ni dekat Taman Melawati, Pasar malam UIA,  Keramat AU3 dan AU4 pon ada jugak.

Gerai Dim Sum





 Hot Dim sum.. 



Dim sum yang telah di stim kan..


Apa tunggu lagi.. JOm la singgah!!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

buble wish akmal azam

facebook

fieza lalaa glitters

free glitter text and family website at FamilyLobby.com