Monday, February 20, 2012

Manusia asli atau kanibal wujud di Peru Amazon


      Hey.. hey.. hey.. tengok gambar kat atas ni?  Aku masih ingt lagi beberapa tahun yang lalu gambar ni terpapar di media akhbar tanah air kita. Gambar ni bukan fake punya tau!

       Difahamkan gambar ini telah dirakamkan dari atas helikopter. Waktu ni, sebaik sahaja makhluk asli ni terlihat helikopter ni menghampiri dekat dengan mereka, dorang pon segera berlari ke tempat berlindung mereka dan menjiruskan badan mereka dengan warna merah. Tak lama kemudia mereka keluar untuk menyerang helikopter ni. Menurut surat khabar yg aku baca tersebut ( lupa sama ada utusan, metro atau berita harian), puak asli ni mungkin menganggap bahawa helikopter tersebut merupakan sejenis burung besar yang hendak menyerang mereka.

        hmm.. logik atau tidak terserah kepada para pembaca untuk penilaian masing-masing. Tapi menurut pandangan aku sendiri, penduduk macam ni sememangnya masih ada lagi. Malah kat Malaysia kita sendiri pun masih ada lagi orang asli yang tak nak tinggalkan hutan. Cuma beza nya orang asli kat Malaysia dah tawu berpakaian. Tambahan lagi, hutan Amazon sememangnya begitu besar dan belum diterokai dan masih banyak lagi spesies haiwan yang belum kita ketahui dengan sepenuhnya... so.. fikir-fikirkan ye!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

buble wish akmal azam

facebook

fieza lalaa glitters

free glitter text and family website at FamilyLobby.com