Thursday, February 9, 2012

Tanda hitam pada dahi : Bukan tanda orang warak atau Soleh



     Ahha.. entry kali ni berkaitan dengan tanda hitam pada dahi yang kita dapat lihat pada sesetengah orang. Rata-rata orang cakap tanda hitam pada dahi ni  adalah disebabkan oleh orang tu merupakan seorang yang soleh dan warak.. Orang kita bila tengok je tanda hitam kat dahi directly dorang akan cakap yg orang tu kuat sembahyang, kuat agama lah dan sebagainya.. HAkikatnya, nabi-nabi kita dulu dan para sahabat tak pon ada tanda hitam di di dahi dan mereka sememangnya warak dan soleh..

     Itulah orang kita.. pantang nampak tanda sesuatu mula je nak menilai tanpa usul periksa.. Video kat atas tu merupakan video petikan ceramah dari Ustaz Azhar Idrus yang mengatakan bahawa tanda dahi hitam tak ada kaitan dengan orang yg warak mahu pon soleh.. 

      Normally, orang yg berdahi hitam ni terjadi di sebabkan faktor kulit yg sensitif. Contohnya kulit orang tu lembut dan sensitif yang mana kalau terkena apa-apa dia akan jadi hitam... Sebaik-baik nya tanda yang lebih baik di lihat ialah  bila wajah orang tu bercahaya dan berseri apabila solat. So, harap dengan sedikit info ni persepsi korang terhadap dahi hitam ni akan berubah yer.. Kat bawah ni credit untuk beberapa site yg aku terbaca info mengenai maklumat ni! 

Dahi Saiful Bukhari yang kononya heboh diperkatakan umum. 


Nota kaki : tengok cerita Awan pengantin kat astro warna, tiba-tiba terfikir pasal kes dahi hitam ni.. toot!




6 comments:

  1. haha.iyeke?
    bru taw.ingtkn sume alim :D
    tapi kalo alim alhamdulillah :D

    http://lai-journeyoflife.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer... klo dah alim lg bagos lah kn,, huhu

      Delete
  2. JANGAN RISAU, MUDAH MENGHILANGKAN TANDA/NODA HITAM DI DAHI, Alhamdulillah, Cara menghilangkan tanda/noda hitam di dahi ternyata mudah, beri cream pemutih pada tanda/nida hitam, lakukan selama beberapa hari, Alhamduliilah hilang, cream pemutih tersebut yang bayak di jual di super market & mart, sy tidak mau menyebut merk (nanti di kira Iklan), kemasan tube berwarna kuning dan ada tulis "light complete", merk di awali hurf G

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

buble wish akmal azam

facebook

fieza lalaa glitters

free glitter text and family website at FamilyLobby.com