Monday, December 3, 2012

Semangat nak kurus


                     hum.... tengok gambar kat atas tu.. nampak gila kn beza seorang perempuan tu bila dia gemuk and kurus..... seriously aku memang stress gila bila memikirkan soal tubuh badan kembang milik aku ni..... Diet dah lama dah dekat nak masuk 4 bulan camtu walaupun ada jugak yg kantoi-kantoi makan nasik apa seapi hasil dia macam late sangat nak nampak tau!! seriau betul....

                      Actually aku target sebelum bermula cuti semester and final exam semester ni nak achive berat badan lebih kurang dalam 52 kg at least.. so now ada masa lebih kurang 3 minggu jer lagi.... berat aku sekarang boleh kata dalam 54- 56 kg... (tak sure sebab timbang berubah-berubah mengikut perubahan lepas makan n sebelum makan kot, kadang-kadang rasa nak baling penimbang dari tingkat atas rumah flat aku) 

                         Mula-mula masa proses awal aku diet hari tu berat aku boleh la cakap dalam 58 kg camtu.. slowly dia turun dalam every week 1 kg.... setiap minggu turun 1 kg sampai lah suatu masa bila berat aku dalam 55 kg... aku rasa berat aku ni macam da slowww sikit nak turun.... dia dah xnampak smooth lagi berat tu nk turun.. macam susah-susah-susah sangat tau!! geraammm!! 

                         Ntah la.. mungkin aku kena buat exercise and merajinkan diri ni lebih3 sikit kot.. padahal rasanya dah cukup rajin aku kemas-kemas rumah... lap kipas, sapu umah, basuh pinggan, basuh baju , exercise, semuanya dah aku buat kat rumah.. haiii, saba jela..... kadang-kadang bila berat kita ni macam slow je nak turun memang rasa macam nak give up and nak makan ikut suka hati jer... jangan tak tawu yg aku ni ratu makan!! haa..... 

                    hui.. harap sangat dalam masa 3 minggu lagi berat aku boleh turun dengan mendadak sikit..... tak adalah aku makan hati camni.. antara lemak yang aku tengok rasa gerammmm gila ialah bahagian bahu aku... tak lawa langsung tengok bila aku pakai t-shirt lengan pendek... nampak mcm sangat gagah bila berbahu besar ni..... huh.. sadisnya...

                         takpe.. harap-harap target diet aku berturun lagi dalam masa 3 minggu akan datang.... chaiyok3x!!!!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

buble wish akmal azam

facebook

fieza lalaa glitters

free glitter text and family website at FamilyLobby.com